Light Pink Pointer

GYMNASIEVAL

Det där med gymnasieval är en väldigt stressad grej, man ska liksom välja en del av sin framtid. Det är mycket prat om det för oss nior om det just nu. Väldigt många är osäkra på hur dom ska tänka, och stressar upp sig för betyg osv. Jag är ganska säker på vad jag vill göra, men självklart är jag rädd! Rädd för betygen, rädd för ny klass med nya människor, rädd för att inte komma in på mitt första val rädd för att ångra mig. På torsdag ska vi på studiebesök på Alléskolan, få går runt och dessutom äta där. Nästa vecka har jag tid hos syv, och det är inte länge kvar tills vi gör vårt första val! Åren på högskolan har gått så fort. Känns som igår man hade första dagen på Transten och allt var pirrigt! Men ska bli skönt att komma ifrån Transten då det inte är den bästa skolan. Men jag är också rädd att tappa vännerna som jag fått på min skola vilket jag vet kommer hända med någon. Men hela den här grejen är spännande samtidigt som det är skrämmandes. 
Jag är en människa som är duktig på att stressa upp mig och jag vet att det kommer vara kvällar jag bryter ihop för allt! Men jag vet att det kommer bli bra i slutändan! Dessutom är jag väldigt skoltrött nu, men att få börja om med äldre människor och dessutom hålla på med saker jag vill & tycker är kul gör att det kommer försvinna! Jag är hur taggad som helst att komma bort från högstadiet. Det enda som skrämmer mig just nu är nationella proven men det löser vi då! Puss❤️



Kommentarer



SIGNATUR:

MAIL: (frivilligt)

BLOGG:

DIN KOMMENTAR:

Trackback